unduforum

Forum om undulater

You are not connected. Please login or register

Gå til side : Previous  1, 2

Vis foregående emne Vis næste emne Go down  Besked [Side 2 af 2]

11 Re: Hej med jer :) on Fre 02 sep 2011, 10:28

CrownVic

Så hvordan går det med Houdinis nye partner? Er de blevet forenet?

12 Re: Hej med jer :) on Fre 02 sep 2011, 12:59

Rocket Queen

Nej, de er ikke blevet forenet endnu, men ellers går det over al forventning. Aldrig har det værey så nemt at tæmme en fugl cheers

Allerede i onsdags var hun faldet til og reagerede ikke længere på, at vi nærmede os buret eller bare bevægede os rundt. Hun ville også gerne sidde på finger og meget gerne nusses.

Hun kommer også hen til tremmerne for at blive nusset - hun elsker at blive nusset, forhåbentlig Houdini kan lære noget af det, for ham må jeg helst ikke røre. Allerhelst vil hun putte sig i mine hænder, mens jeg nusser hende, så ligger hun der med hovedet på min tommel og småsover og laver lyde med næbbet.

Hvis jeg ikke lige har tid, så bliver hun altså noget utålmodig.Lige nu kalder hun og gør sig til, fordi hun ikke får opmærksomhed.

Og nu kan jeg godt se, hvad I mener med at hunner bidder! Det sjove er, at hun selv hopper op på min hånd, og så bidder hun - eller napper. I starten turde jeg ikke skælde hende ud, jeg ville jo helst ikke gøre hende bange, men det betyder altså ikke noget. Jeg har både hævet stemmen, banket hende på næbbet og skubbet hende væk fra hånden, når hun bidder, uden at hun tilsyneladende tager sig synderligt af det. Hun hopper glad op, når hånden kommer tilbage.

Har I nogle gode råd til, hvordan man kan få undulater til at holde op med at bidde? Eller burde det bare blive bedre med tiden?

Men jeg må sige, at vi allerede er nået rigtig langt. Jeg er stadig lidt i tvivl om, hvornår jeg skal lade hende komme på den første flyvetur, og håber virkelig at det ikke er for tidligt at få Houdini hjem i næste uge.

Jeg har i øvrigt prøvet at uploade nogle nye billeder, men der skete ikke rigtig noget, så jeg prøver igen senere.

Og pipsen er stadig navnløs scratch

13 Re: Hej med jer :) on Fre 02 sep 2011, 14:04

Rocket Queen

Så lykkedes det med billederne Very Happy

14 Re: Hej med jer :) on Fre 02 sep 2011, 15:58

Junie

Admin
Hej igen.

Hvor er hun dog sød og kær Smile

Er du helt sikker på at hun er 6 uger?

Alt hvad du beskriver, er nemlig ungers adfærd når de er 4-5 uger gamle. Det er også kun meget unge unger der ligger i madskålene. Det plejer at være savnet efter redekassen. Desuden synes jeg også at hendes hale ser lidt kort ud.

Har du lagt mærke til om hun spiser nok?

Jeg synes du skal arbejde rigtig meget med hende. Hvis hun er så ung som jeg måske tror, vil tamheden forsvinde om en uge eller to hvis ikke du arbejde utrolig meget med hende nu. Men måske tager jeg fejl. (forhåbentlig). Du kan selvfølgelig også bare have været helt utrolig heldig Smile

Du kan ikke få en hunundulat til at lade være med at bide. Det ligger i deres natur. Men man kan minimere det. Et lille bank på næbbet plejer at hjælpe eller simpelthen stoppe legen hvis hun bider. Disse metoder er meget brugte, men har dog aldrig virket for mig Smile

Jeg sørger altid for at have nogle fingerringe på. Det plejer at få deres opmærksomhed rettet mod dem i stedet for mod hånden.

Så snart hun har vænnet sig til værelset, kan du sagtens lade hende komme ud at flyve. Men der skal nok lige gå en uges tid endnu. Dog synes jeg sagtens du kan sætte hende sammen med Houdini. De har jo allerede mødt hinanden, så der er ingen grund til at holde dem adskildte. Han har jo allerede accepteret hende.

Det vil dog være en god ide hvis du omrokerer lidt i hans bur inden da. Så vil det være lidt nyt for dem begge to og så vil han bedre acceptere en ny indflytter Smile

Jeg synes hun skal hedde Kylling Very Happy

Hilsen Junie

15 Re: Hej med jer :) on Fre 02 sep 2011, 17:36

Rocket Queen

Ham jeg købte hende af, sagde at ungerne var omkring 6 uger gamle, men han sagde ikke noget om, hvornår de var klækket i forhold til hinanden. Så måske hun er lidt yngre. Jeg har også bidt mærke i den meget korte hale, og så synes jeg hun sover meget, hvilket vel kan styrke din mistanke, tænker jeg.

Jeg har set hende spise af frøene flere gange og også en masse æble, men jeg skal nok være opmærksom på, om det fortsætter. Er der andre ting, jeg bør være opmærksom på?

Houdini lå også i madskålene, da han var lille og prøvede at grave sig ud, deraf navnet Wink

Jeg kunne ikke stå for fristen for at tage hende ud idag. Hun har mest siddet/kravlet på mig, men har også taget et par småture rundt, det er nu gået meget fint. Ja, ikke ligne når hun kravler i mit ansigt Mad

Hvis du nu har ret i, at hun er yngre end antaget, og 'tamheden' aftager, er det så en god ide at sætte hende sammen med Houdini allerede? Jeg vil jo gerne have, at de bliver lige tamme.

Med hensyn til buret så burde det ikke blive noget problem, da Houdini flytter ind i hendes bur, det er helt nyindkøbt og meget større.

Kylling? Det er i hvert fald sødt flower

Og tak for tilbagemeldingerne study

16 Re: Hej med jer :) on Fre 02 sep 2011, 18:43

Charlie

Hej og velkommen til Very Happy Jeg kunne ikke andet end trække på smilebåndet af dine geniale fotos cheers

Sikke en skøn undulat du her. I love you

http://skysite.dk/sjoerupsite

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen  Besked [Side 2 af 2]

Gå til side : Previous  1, 2