unduforum

Forum om undulater

You are not connected. Please login or register

Gå til side : Previous  1, 2, 3

Vis foregående emne Vis næste emne Go down  Besked [Side 3 af 3]

21 Re: Grangrene til pipperne! on Søn 25 jan 2009, 10:43

Undumor

Hej Julie

Du skal bare blive ved med at tilbyde friske grene, og undulaterne må også gerne få gran.
Det eneste du skal passe lidt på, er at der ikke er den der "kvae" på grenerne, jeg ved ikke rigtigt hvad det heder på dansk, det der flydende gule der kommer ud af grenerne. Det kan sette sig i fjerene på fuglene, og vil være svært at vaske væk, og det er nok heller ikke så godt at de spiser det.
Men ellers kan undulater godt få både gran og fyr grene.

Jeg tror den gamle mand du har snakket med, skal opdatere sin viden en lille smule. Wink

Hilsen Anne.

http://www.undulatliv.dk

22 Re: Grangrene til pipperne! on Ons 28 jan 2009, 13:38

andreaogbenjamin

Hej Julie Very Happy

VI synes at gran grene er noget af det bedste at give til vores undulater, særligt her om vintern, hvor der ikke er så meget andet grønt,de kan spise. Vi har aldrig haft nongle problemer med harpiks... men det er da en god ide at kontrollerer grenen. Vi tror dog det vigtigste er at du ikke plukker grenen fra et område hvor der megen trafik eller industri. Husk altid at skylle gran grenen inden du sætter den i buret. En sidste ting
man må være opmærksom på,er at gran arten taks er giftig.(se ovenfor,under grangrene til pipperne der er en beskrivelse af taks)

mvh. Camilla og Morten Wink

23 Re: Grangrene til pipperne! on Ons 28 jan 2009, 17:46

Tina

Hej

TAk for jeres svar Very Happy Bor i KBH så noget forurening kommer der jo nok til at være på dem. Det er selvfølgelig ikke så sundt, men kender ikk lige nogen, der har gran der ikke er i nærheden af trafikkerede veje. Hvor får i andre i kbh grene fra?

Knus
Julie

24 Re: Grangrene til pipperne! on Ons 28 jan 2009, 21:02

Undumor

Hej Julie

Jeg køber nogle gange troldhassel grene i en blomsterforretning. Den deler jeg op i mindre grene, og skyller godt, inden jeg bruger dem i volieren som siddepinde-/grene. Troldgrene har en sjov facong, og fuglene kan godt lide at sidde på og bide i disse grene. Andre gange har jeg været så heldig, at få nogle grene fra folk, der har frugttræer i deres have. Det er jo nok det aller bedste, man kan byde sine undulater. Friske grene fra træer der lige er blevet beskåret.

Går man en tur i en park, må man godt tage de grene der ligger på bakken, de er dog ikke så attraktive... Om man skulle ta turen ud i de danske statsskove, så må man godt tage en gren eller to fra træer, der er over 10 meter høje, mener jeg at have læst.

Hilsen Anne.

http://www.undulatliv.dk

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen  Besked [Side 3 af 3]

Gå til side : Previous  1, 2, 3